konsumtion

hej fehfän. detta inlägg kan vara jättekonstigt formulerat, men klockan är elva, och jag är jetetrött.

dagen spenderades typ med sömn till klockan 2 och lite trumspel. aah, tråktråktråk.
men i lördags hände det grejer. jag åkte in till stan (nu i efterhand är jag helt frickin' förundrad över att jag inte såg en jävel som jag känner fast alla verkade vara där), helt independent akshully, vid elvatiden och ignorerade alla sura blickar då jag smet från vårstädningen här i radhuskvarteret.
jag inhandlade en solgul klänning med FICKOR! i LOVE it. jag haaatar att det aldrig finns en fickjävel på klänningar/kjolar, en faktor till varför jag inte bär det lika ofta som jag hade gjort om det var tvärtom. och så köpte jag en skum bok med massa tecknade deprimerande skisser, eller ja, det beror väl på hur dom tolkas. med det är ju det fina, man kan tolka bilderna exakt hur man vill. den ska användas som inspiration ifall jag får för mig att ännu en gång misslyckas katastrofalt med att skriva en låt.
jag sprang kring på drottninggatan i ungefär fyra timmar, och hittade en massa grejer jag ville köpa. och det är fan sant som dom säger, eller nä, nu ångrade jag mig. jag tänkte säga att det var rätt detdär med att överkonsumtion gör en olycklig, men det är ju bara när man inte har pengar, som icke-överkonsumtionen gör en olycklig. typ. eller va? fast en av dom värsta sakerna är att obehagskänslan av att inte ha råd att köpa det man vill ha, förstärks av skuldkänslor när man går förbi en hemlös på gatan. jag hatar i-landsproblem, eller äcklas av mina egoistiska tankegångar.

sedan på kvällen gick jag hem till peder och vi satt och kollade på bilderna i min nyinhandlade bok som om det vore en rebus. vi satt säkert en timme och blev förundrade över ismannen som smälte, eller snubben utan själ som satt och snackade med döden över en kopp kaffe.
sedan kollade vi på kung fu panda och lyssnade på jojje wadenius och anders lundin.
it was awzum :)

KOLLA! DET ÄR PEDER! hahahhhahaha, nä jag skoja bah'. or maybi not. hhhhmmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0